4. A razred
Učenci 4. A razreda so se poglobili v delovanje računalniških sistemov. Spoznali so strojno in programsko opremo računalnika ter naprave za beleženje podatkov. Učna ura je trajala štiri pedagoške ure in je bila zasnovana za praktično in izkustveno učenje. Na začetku so učenci v skupinah sestavljali sestavljanko s fotografijo delov računalnika. Vsaka skupina je poimenovala komponente računalnika, kar je služilo kot preverjanje predznanja. Nato so si ogledali notranjost računalnika, ki so ga razstavili, in poimenovali njegove komponente. Te komponente so povezali z deli človeškega telesa, na primer procesor z možgani, trdi disk s spominom, ventilator z dihalnim sistemom, monitor z očmi, miško in tipkovnico z rokami, zvočnike z glasilkami, mikrofon z ušesi in kamero z očmi in ušesi. Učenci so ugotovili, da računalnik brez programske opreme ne more delovati. S karticami so poimenovali posamezne dele računalnika in se nato v parih pomerili v igri spomin. Nato so odgovarjali na vprašanja o poimenovanjih delov računalnika po skupinah. Pogovorili so se o izvedbi kviza, da bi odgovori ostali shranjeni in bi jih lahko primerjali ob ponovni izvedbi istega kviza. Učenci so nato ponovili kviz na aplikaciji Quizizz. V nadaljevanju so spoznali različne digitalne naprave, ki beležijo podatke, kot so pametna ura, pametni telefon, naprava za merjenje tlaka/pulza, igralna konzola, pametni televizor, digitalne vremenske postaje in spletne kamere. Izmerili so srčni utrip v mirovanju in po hitrem teku. Podatke so vnesli v Excelov dokument in jih pretvorili v različne prikaze. Analizirali so podatke in ugotovili, da je srčni utrip v mirovanju nižji, po fizični aktivnosti pa višji. Predvideli so spremembe srčnega utripa pri hitri hoji. Prikaze so natisnili in se pogovorili o shranjevanju podatkov za kasnejšo uporabo. Naučili so se shranjevanja dokumentov v mapo na računalniku, zapiranja Wordovega dokumenta, iskanja shranjenega dokumenta in njegovega ponovnega odpiranja.
4. C razred
Učenci 4. C razreda so raziskovali strojno in programsko opremo računalnika. Učna aktivnost je bila razdeljena na dva dela. V prvem delu so spoznavali različne dele računalnika, tako strojne kot programske opreme. Učenci so najprej razvrščali sestavne dele računalnika in označevali tiste, ki so jim bili manj znani. Nato so si ogledali notranjost računalniškega ohišja in se pogovarjali o funkcijah posameznih delov. Sledila je demonstracija, kjer so učenci spoznali, kako se računalnik vklopi in kaj se zgodi, če na njem ni nameščene programske opreme. V drugem delu so zbirali podatke z različnih digitalnih naprav. Izvajali so meritve dvigov trupa in beležili rezultate svojih sošolcev. Nato so v računalniški učilnici vnašali zbrane podatke v tabele in jih obdelovali s pomočjo programa Excel. Naučili so se, kako shraniti podatke na računalnik in razmišljali o pomenu shranjevanja podatkov za kasnejšo uporabo. Učenci so bili ves čas aktivni in motivirani za delo. Učna tema je bila zanje nekoliko zahtevna, zato so potrebovali dodatno motivacijo in spodbudo. Kljub temu so uspešno dosegli vse zastavljene cilje. Spoznali so posamezne dele računalnika in njihovo funkcijo ter se naučili uporabljati programsko opremo za obdelavo podatkov. Aktivnosti so bile prilagojene starosti in predznanju učencev, kar je omogočilo uspešno izvedbo učnega scenarija. Bili so navdušeni nad praktičnimi dejavnostmi, kot je sestavljanje delov računalniškega ohišja in iskanje skritih delov po učilnici. Na koncu so reflektirali o svojih uspehih in težavah ter podali predloge za izboljšave.