Jump to main content
00 386 (0)5 662 11 50 tajnistvo@osvsmuc.si
Select Page

Šolski projekti

 

SODELOVANJE Z VRSTNIKI IZ KRAJA TARZO V ITALIJI

V šolskem letu 2024/25 bo manjša skupina petošolcev po nekaj letih ponovno obudila sodelovanje z vrstniki iz Tarza.

V mesecu aprilu 2025 smo petošolci in učitelji vabljeni v Arheološki park Livelet, kjer bodo naši petošolci skupaj z vrstniki iz Italije sodelovali v ustvarjalnih delavnicah na temo prazgodovina, se pomerili v  športnih igrah, si ogledali njihovo šolo ter kraj in dan zaključili s piknikom.

Že v mesecu oktobru bomo pričeli z dopisovanjem v italijanskem jeziku, z izmenjavo različnih izdelkov, pošiljanjem voščil ob praznikih, tako da v aprilu za druženje med petošolci obeh šol ne bo nikakršnih ovir.

Vodja izmenjave bo Maruša ŠEGEC.

 

SKUPINA ZA SAMOEVALVACIJO

Na šoli se bo šolskem letu 2024/2025 ustvarila skupina za samoevalvacijo. Vanjo bo vključenih do 8 članov strokovnega pedagoškega osebja šole, skupino bo vodila Nina Lokovšek za triletno obdobje delovanja. Skupina bo strmela k raziskovanju področij, kjer je potrebno izboljšati delovanje šole in iskanju rešitev le-teh.

Samoevalvacija tim:

Nina Lokovšek, Martina Štravs, Tea Lipičar, Aleksandra Šumanova, Nina Sorić, Mojca Burgar, Tomaž Mikeln in Melita Jelić.

 

NOČ USTVARJANJA

V letošnjem šolskem letu bomo za učence organizirali delavnico Noč ustvarjanja na temo čustva. Delavnica bo namenjena likovno nadarjenim učencem 9. razreda in bo potekala v prostorih šole v mesecu aprilu predvidoma od petka, s pričetkom okoli 17. ure, do sobote, s predvidenim zaključkom okoli 12. ure. 

Vsakodnevno se v nas sprožajo najrazličnejša čustva. Nekatera prepoznamo, jih sprejmemo, izrazimo in predelamo. Spet drugim bi se najrajši izognili, odrivamo  jih stran od sebe, jih zatremo, se na njih ne odzovemo in jih pustimo zakopane nekje globoko znotraj sebe. Vendar vsa čustva so del nas, bolj kot se tega zavedamo in jih sprejmemo kot nekaj dobrega in pozitivnega, lažje bomo v njih zares uživali in se jim prepustili.

Likovno ustvarjanje je način izražanja čustev, nezavednega in nasploh vseh procesov, ki se zgodijo na neverbalni ravni. Učenci bodo izražali sebe preko svojih čustev s pomočjo likovnih izraznih sredstev. 

Mentorja: Klarisa HRVATIN in Igor BRAČANOV.

 

DOBRA PRAKSA IN STROKOVNA RAST – »VEČ GLAV VEČ VE«

V šolskem letu 2024/25 bomo nadaljevali z uresničevanjem ciljev, ki smo si jih kot skupina za strokovno izpopolnjevanje in predstavitev dobre prakse pri pouku, zastavili. Sledili bomo predvsem krepitvi  podpore in zagotavljanja varnega učnega okolja sodelujočim učiteljem v obliki strokovnih srečanj, medsebojnih hospitacij pri pouku in razvijanja učinkovitih didaktičnih pristopov. Z naštetim želimo svoja strokovna znanja obogatiti, poglobiti, evalvirati s pomočjo medsebojne povratne informacije ob upoštevanju načel formativnega spremljanja in vidnega učenja. V skupini želimo predano razvijati strokovna pedagoška znanja, ki podpirajo pozitivne učinke pouka ter povečujejo dosežke naših učencev in s tem profesionalno rasti.

Dejavnosti:

  • strokovna srečanja na temo FS in drugih sodobnih pristopov poučevanja,
  • medsebojne hospitacije,
  • razvijanje učinkovitih učnih strategij, FS, didaktičnih pripomočkov in materiala,
  • samoizobraževanje in povezovanje z drugimi šolami.

Kolegialne hospitacije v šolskem letu 2024/2025

UČITELJICA PODROČJE
Tatjana Čeh glasbena umetnost
Deana Protner slovenščina
Debora Umer geografija
Suzana Lovrič angleščina na PS
Petra Mekiš angleščina na RS
Petra Fabčič angleščina na RS
Kristina Cencič razredni pouk
Nataša Jozičić razredi pouk
Barbara Krkoč Umer razredni pouk
Tjaša Kuzelj razredni pouk
Barbara Makuc razredni pouk
Blanka Uršič razredni pouk
Renata Štefančič razredni pouk

Moderator skupine v šolskem letu 2024/2025 bo Melita JELIĆ, ki bo zbrala prijave, organizirala, koordinirala ter vodila evidenco opravljenih dejavnosti.

Učiteljice Tatjana Čeh, Petra Fabčič, Nataša Jozičić, Suzana Lovrič in Debora Umer bodo v šolskem letu 2024/2025, in sicer med 1. 9. 2024 in 31. 8. 2025, gradile varno in spodbudno učno okolje za učence pri rednem pouku, oddelčnih urah in urah interesnih dejavnosti. Dejavnosti bodo potekale skozi celotno šolsko leto, vsaka učiteljica bo izvedla najmanj 15 ur neposrednega dokumentiranega in sistematično izvedenega dela z učenci z namenom krepitve varnega in spodbudnega učnega okolja (Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive, razdelek c, 19. alineja). Predstavitev aktivnosti bo vsaka posamezna učiteljica izpeljala v skupini Več glav več ve.

Cilji, ki jih bodo učiteljice zasledovale: razvijanje socialnih veščin, povezovanje skupine, razreda, vključevanje otrok/učencev, ki imajo težave pri socializaciji, preprečevanje motečega vedenja v skupini, v razredu, motivacija otrok/učencev za učenje, prepoznavanje in izražanje čustev, uvajanje rutin, ki ustvarjajo pozitivno klimo, razvijanje slušne pozornosti, veščine poslušanja in učinkovite komunikacije, razvijanje učinkovite komunikacije s starši, zmanjšanje nasilnega vedenja, obvladovanje stresnih situacij in pomoč otrokom v stiski, ustvarjanje razvojnega in učnega okolja za spodbujanje lastne aktivnosti otrok/mladostnikov ter samostojnost, razvijanje lastne vrednosti preko izkustvenega učenja in spoznavanja sebe, ustvarjanje spodbudnega in varnega okolja v šoli/vrtcu, kot možnost prenosa dobre prakse za nadaljnje delo, tudi po končanem enoletnem izvajanju.

 Učiteljice bodo izvajale naslednje dejavnosti: uvajanje novih rutin, ki so povezane s sproščanjem, uvajanje povezovalnih rutin, interaktivne vaje, trening izboljšav, minute za sproščanje, vaje dihanja, načrtovanje ciljev, učenje učenja, vaje za vključevanje, načrtovanje s perma modelom, učenje komunikacije, vaje za pozornost, vaje za prepoznavanje, izražanje čustev, dejavnosti za obvladovanje konfliktov, postavljanje pravil v skupini, v razredu, dejavnosti za sodelovanje, dejavnosti za sprejemanje različnosti, dejavnosti in skrb za duševno zdravje v aktivu in kolektivu itd.

 Izvajanje dejavnosti in predvideno trajanje: od 2. 9. 2024 do 31. 8. 2025 v obsegu najmanj 15 ur oz. več.

 Vključeni oddelki oz. predmetno področje:

UČITELJICA ODDELEK OZ. PREDMETNO PODROČJE
Tatjana Čeh glasba
Petra Fabčič 1. a, 1. b, 1. c, 2. a, 2. b, 2. c, 3. a, 3. b, 4. a, 4. b, 4. c, 5.c
Nataša Jozičić 3. a
Suzana Lovrič angleščina na PS
Debora Umer geografija

Spremljanje in dokumentiranje dejavnosti: evalvacija dejavnosti, vprašalniki, foto dokumentacija idr.

Predstavitev enoletnega izvajanja in poročilo: Po končanem izvajanju dejavnosti ob koncu šolskega leta, bodo učiteljice svoje ugotovitve predstavile v skupini Več glav več ve, ki šteje več kot 10 članov. Svoje ugotovitve bodo vključile v zaključno poročilo.

 

IZMENJAVA UČENCEV 

V mednarodnem tednu italijanskega jezika bomo z OŠ Dante Alighieri iz Izole (OŠ z italijanskim učnim jezikom) ponovno organizirali izmenjavo učencev. Potekala bo v obliki 4-dnevnega sodelovanja pri pouku in drugih dejavnostih na gostujoči šoli. Sodelovali bodo učenci od 7. do 9. r. Ob prihodu bomo v okviru dobrodošlice zanje organizirali kratko prireditev.

Koordinatorica bo Tamara GRBAS.

 

VRSTNIŠKA MEDIACIJA

V šolskem letu 2024/25 bomo nadaljevali s projektom spodbujanja vrstniške mediacije. V proces usposabljanja bomo vključili novo generacijo učencev, tudi tokrat osmošolce. Projekt bomo vodili na dveh nivojih: z delom bodo nadaljevali že usposobljeni učenci, sedaj devetošolci, ob tem pa bomo z 20 urnim tečajem usposobili tudi novo generacijo, novih osmošolcev. Učenci, ki so usposabljanje za vrstniškega mediatorja opravili v šolskem letu 2023/24, bodo tako v novem šolskem letu nadaljevali kot izvajalci mediacij, ob tem pa bodo sodelovali tudi pri usposabljanju nove generacije. V šolskem letu 2023/24 je k usposabljanju pristopilo 16 osmošolcev, podobno število pričakujemo tudi v tem šolskem letu.

Mentorji: Tomaž Mikeln, Nina Lokovšek in Tatjana Kuret.

 

PROGRAM NEON

Program NEON – Varni brez medvrstniškega nasilja je del Programa NEON – Varni brez nasilja. V programu NEON sta povezana dva programa, ki ju v Sloveniji, pa tudi na naši šoli izvajamo že vrsto let in sta prepoznana kot primarni obliki preventivnega dela. Gre za »CAP program za preventivo nasilja in zlorabe otrok« in program »Brez nasilja nad vrstniki«. Programa vsebujeta vsebine za krepitev socialnih in čustvenih kompetenc otrok. Glavni cilj Programa NEON – Varni brez nasilja je krepiti varovalne dejavnike otrok, mladostnikov in mladostnic, da bi bili varni pred nasiljem in da ne bi tudi sami povzročali nasilja.

Na šoli imamo ekipo, ki te programe že izvaja; to so: Alenka BALAŽIC, Karmen MUNDA, Nina SORIĆ in Veronika ZUBIN. V šolskem letu 2024/2025 smo se odločili okrepiti ekipo, v ta namen so se za program NEON – Varni brez medvrstniškega nasilja na novo usposobili: Andreja BUKOVNIK, Tomaž MIKELN, Karin PASTORČIČ in Nina SORIČ, Aleksandra ŠUMANOVA, Mateja TOMAŽIČ, Taja POROPAT, Eli MIKLAVČIČ in Eneja ČOSIĆ ČULINA. Koordinatorica programa bo Veronika ZUBIN.

 

DVIG SAMOPODOBE UČENCEV

Na šoli že vrsto let izvajamo program Dvig samopodobe učencev, saj ima večina strokovnih delavcev opravljeno izobraževanje na to temo. Pri koordinaciji dela na tem področju bo učiteljicam na razredni stopnji svetovala ……, na predmetni pa socialna pedagoginja Nataša VODOPIVEC ter psihologinja Nina LOKOVŠEK.

 

ELEMENTI PEDAGOGIKE MONTESSORI

V 1. razredih že vrsto let izvajamo elemente pedagogike montessori kot dopolnilo učnega procesa. Dobro smo opremljeni z učili montessori, s katerimi učenci urijo znanje vseh predmetnih področij. Učilnice so spodbudno učno okolje, vodilni motiv pedagogike je “Pomagaj mi, da naredim sam”. Otrok potrebuje aktivnosti v okolju, uči se tako, da rokuje z materiali in uporablja čute. Učenci se navajajo na pozornost do sošolcev in učiteljev ter na red in urejenost delovnega prostora. Samostojno delo nudi učencem izbiro glede težavnosti, učijo se v svojem lastnem tempu in izvedejo toliko ponovitev, kolikor jih potrebujejo za utrditev znanj oz. veščin. V tem času bodo učiteljice pristopile k učencem individualno, usmerjale jih bodo na področjih, kjer bodo potrebovali pomoč in spodbujale pri nadgradnji učne snovi.

Vodja projekta bo Barbara KRKOČ UMER, člani skupine pa Ingrid HROVATIN, Zrinka RIBIČ, Kristina CENCIČ, Karmen MUNDA, Kaja LAZAR POPIT in učiteljice podaljšanega bivanja v 1. razredu.

 

PEVSKI TABOR

V tem šolskem letu načrtujemo februarja 2025 PEVSKI TABOR. Tu bomo izvajali intenzivne priprave na prihajajoče nastope pevskega zbora,  revijo otroških in mladinskih pevskih zborov  in sodelovanje na projektu  »zborovski BUM«. V CŠOD v Fiesi bodo pevci bivali, vadili in se spoznavali. Ker gre za termin ob koncu tedna, bodo otroci tako skupaj preživeli več dni, ravno prav, da se ob ustvarjanju, spoznavanju novega in utrjevanju obstoječega znanja vzpostavi prijetno in aktivno druženje. Tako se člani skupine povežejo in spoznajo med seboj.                                                                                                                                                                  

Vodja dejavnosti bo Tatjana ČEH.

 

FILMSKA VZGOJA IN RAZVIJANJE FILMSKE PISMENOSTI

V šolskem letu 2023/24 bomo nadaljevali z razvijanjem filmske vzgoje, saj film postaja eno najbolj razširjenih področij umetnosti med mladimi. S primerno pedagoško obravnavo omogoča razmislek o življenjskih temah, posameznikovih in družbenih vrednotah ter spodbuja mlade, da si ustvarijo svoj pogled na svet. Filmska vzgoja zato lahko pomembno vpliva na učenčev družbeni, etični in čustveni razvoj, pripomore k raziskovanju univerzalnih tem ter spodbuja k razlikovanju in sprejemanju različnih pogledov na svet.

Ob filmskih vsebinah lahko gledalci osebnostno rastejo, razvijajo sočutje in dovzetnost za doživljanje drugih, pridobivajo sposobnost sprejemanja različnosti ter se učijo biti družbeno odgovorni. Tako lahko v šolskem prostoru podkrepimo pozitiven odnos do filmske umetnosti in kulture kot pomembnega dejavnika splošne razgledanosti posameznika s poudarkom na vzgoji mladega gledalca, ki film doživlja in ga razume kritično ter ustvarjalno.

Za uspešno doseganje naštetih ciljev bomo učencem  od 1. do 9. razreda zagotovili ogled različnih kakovostnih in starosti primernih filmskih vsebin s preverjenimi mnenji in pedagoškimi gradivi filmskih pedagogov v slovenskem prostoru. Zato bomo sodelovali z Art kinom mreže Slovenije (AKMS) v projektu Filmska osnovna šola in z Zavodom Otok Izola, ki na vsakoletnem izolskem filmskem festivalu ponudi izbiro kakovostnih filmov za mlade v programu Podmornica in druge filmsko-vzgojne aktivnosti (Dan posnetkov sveta, EFA Evropska nagrada mladega filmskega občinstva, delavnice za učitelje, idr.).

Dejavnosti bosta koordinirali učiteljici Melita JELIĆ (RP) in Klarisa HRVATIN (PS).

 

STAREJŠI UČENCI BEREJO MLAJŠIM

V aktivu TJA  se bodo po vertikali povezali tako, da bi k uram angleščine na razredni stopnji povabili učence razredne ali predmetne stopnje, ki bi mlajšim prebirali, njim prilagojeno, angleško literaturo. Učenci bi se na to pripravljali med poukom oz. v okviru interesnih dejavnosti. Omenjene dejavnosti bodo koordinirale učiteljice angleščine na razredni in predmetni stopnji.

Vodja: Petra FABČIČ

 

SPODBUJANJE BRALNE PISMENOSTI

Na šoli že vrsto let pristopamo k spodbujanju bralne pismenosti, zavedamo se, da je le-ta temelj učenja, zato želimo vzgajati bralce za vse življenje. V šolskem letu 2024/2025 bomo nadaljevali z iskanjem možnosti za spodbujanje branja.

Možne dejavnosti prve triade:

  • vodenje bralnega dnevnika,
  • spontano branje napisov v spodbudnem opismenjevalne okolju,
  • didaktične igre, delavnice s področja opismenjevanja,
  • listi za beleženje dnevnega branja slikopisov,
  • domače branje v 2. in 3. razredu,
  • branje v podaljšanem bivanju,
  • redna tedenska izposoja knjig v knjižnici,
  • knjižne uganke,
  • slovenska bralna značka,
  • tekmovanje za najboljši oddelek bo vključena tudi bralna značka,
  • bralni kotiček s knjigami, ki jih prinesejo učenci od doma,
  • izdelava knjig, pisanje zgodb,
  • tekmovanje iz znanja slovenščine za Cankarjevo priznanje,
  • branje v nadaljevanjih,
  • noč knjige.

 

Možne dejavnosti druge in tretje triade:

  • pogovori o prebrani knjigi, ustrezen izbor literature,
  • predstavitve in priporočanje najbolj branih knjig,
  • slovenska bralna značka, angleška bralna značka, italijanska bralna značka,
  • tekmovanje iz znanja slovenščine za Cankarjevo priznanje,
  • redni obiski knjižnice,
  • ure knjižnično-informacijskih znanj za vse oddelke,
  • knjižne uganke,
  • tedenska vodena izposoja knjig v knjižnici za učence 4. razreda,
  • sodelovanje učencev pri knjižnih kvizih,
  • branje knjig po lastnem izboru in po izboru učitelja iz različnih vrst literature ter razgovori o prebranem v okviru različnih predmetov,
  • branje v nadaljevanjih,
  • kotiček s knjigami: vzemi, preberi, vrni,
  • počitniško branje – izbor naj knjig,
  • možnost opravljanja bralne značke za minulo šolsko leto,
  • branje pri oddelčnih urah,
  • sodelovanje s knjižničarko pri iskanju podatkov v knjigah,
  • kviz med oddelki o prebrani knjigi pri domačem branju,
  • starejši učenci berejo mlajšim učencem.

Koordinatorici dejavnosti na šoli sta Deana PROTNER in Dejana OMERZA.

 

NAPIŠIMO KNJIGO

Izdali bomo knjigo z literarnimi in likovnimi prispevki učencev razredne in predmetne
stopnje. Mentorice so učiteljice razredne stopnje, učiteljice slovenščine in učiteljica
likovne umetnosti. V ožji delovni skupini so Deana PROTNER, Klarisa HRVATIN, Blanka URŠIČ in Barbara SIMČIČ.

 

BRALNA ZNAČKA

Tekmovanje za bralno značko bo potekalo pri slovenščini od 1. do 9. razreda, pri italijanščini od 5. do 9. razreda in pri angleščini od 3. do 9. razreda.

Svečana podelitev bralne značke od 1. do 5. razreda bo potekala v okviru mednarodnega dneva knjige za otroke. Od 6. do 8. razreda se priznanja podelijo ob podelitvi spričeval ob zaključku šolskega leta. Devetošolce bomo za devet let branja pri slovenščini še posebej nagradili na zaključni svečani proslavi.

Koordinator: Dejana OMERZA

Vodja EPI italijanske bralne značke od 5.-9. razreda bo Tamara GRBAS.

 

NOČ KNJIGE

Vsako leto v mesecu aprilu, ko se obeležuje Svetovni dan knjige, v šolski knjižnici pripravimo Noč knjige za učence od 1. do 5. razreda. Vsebine so bogate in so povezane s knjigami, a ne samo to. Izvajamo različne, bolj zahtevne in bolj “nenavadne” dejavnosti z glasbeno, družboslovno, naravoslovno vsebino, ki jih naši učenci niso deležni pri pouku. Na Noč knjige so povabljeni le izbrani učenci iz posameznih oddelkov, ki morajo dosegati zahtevnejše kriterije za udeležbo:

  • pozitiven odnos do branja, kar se kaže kot redno branje knjig za Bralno značko,
  • obiskovanje dodatnega pouka in 
  • udeležbo na tekmovanjih.

Vodja in organizator Noči knjige je knjižničarka Dejana OMERZA.

 

STAREJŠI UČENCI BEREJO MLAJŠIM 

Ob mednarodnem dnevu knjig za otroke starejši učenci v šolski knjižnici berejo zgodbe mlajšim učencem, nato vodijo pogovor o prebrani zgodbi. Dejavnost ne bo potekala le enkrat, in sicer aprila, ampak nekajkrat v šolskem letu.

Koordinatorici dejavnosti na šoli sta Deana PROTNER in Dejana OMERZA.

 

BRALNO TEKMOVANJE ROVKA ČRKOLOVKA ZA UČENCE 6. RAZREDA

V šolskem letu 2024/2025 se bodo učenci 6. razreda prijavili na bralno tekmovanje Rovka Črkolovka, ki bo potekalo v sodelovanju z Mestno knjižnico Izola in Osrednjo knjižnico Srečka Vilharja v Kopru. Kot je zapisano v opisu tekmovanja na spletni strani Osrednje knjižnice Srečka Vilharja iz Kopra je “…Bralno tekmovanje Berimo z Rovko Črkolovko izviren pristop k spodbujanju branja in izboljšanju bralnih navad v obliki vodenega bralnega tekmovanja.

Z bralnim tekmovanjem želimo ustvariti razredno klimo, ki bi bila pozitivno naravnana do branja in v to vključiti čisto vse posameznike – tako izjemne bralce kot tudi tiste, ki imajo odpor do branja.
Prav zato smo se odločili, da bomo organizirali bralno tekmovanje, v katerega je vključena celotna razredna skupnost. Na tak način želimo vključiti čisto vse posameznike iz te populacije in spodbujati medvrstniško kolegialnost, povezanost, možnost sodelovanja in timsko delo. ” Več o tekmovanju lahko preberete na spletni povezavi https://www.bralnotekmovanje.si/pravila-2/. V šolskem letu 2024/2025 se bodo naši šestošolci udeležili omenjenega bralnega tekmovanja.

Mentorica: Barbara Simčič

 

PLANET ZEMLJA

Učenci 6. razreda so sodelovali na natečaju Planet zemlja, izbrali so si projekta Pot odpadka in Zgodba o zeliščih. Glede na interes učencev, se v omenjeni projekt vključimo tudi naslednje šolsko leto. Mentorica je Orjana BARIČ

 

RAZISKOVALNE NALOGE

Z učenci 9. razreda se bomo posvetili raziskovanju. Glede na interes in dobro idejo, bomo z posameznim učencem ali ekipo do 3 učencev izdelali raziskovalno nalogo – koordinatorica Orjana BARIČ

 

 

(Skupno 1.550 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost