Na naši šoli že vrsto let skrbimo za razvijanje bralne kulture. V ta namen smo bili vključeni v razne projekte in nenehno iskali načine za razvoj bralne pismenosti, bralne kulture in motivacije. Žal ugotavljamo, da bralna motivacija in s tem povezana bralna pismenost naglo upadata. Temu zagotovo botrujeta sodobna tehnologija in čas, v katerem smo se znašli.
Ne glede na to ali pa prav zaradi tega je potrebno iskati nove in nove priložnosti za spodbujanje bralne kulture.
Tako smo v prazničnem decembru, v času, ko se ne smemo družiti poskrbeli, da knjige pridejo kar same k učencem v podaljšanem bivanju. Ob tem skrbno pazimo na »mehurčke« in ostale ukrepe za zajezitev epidemije.
Ker je čas prazničen, so tudi mnoge ponujene knjige takšne, praznične. Sicer pa smo poskrbeli, da je za vsakega nekaj; pravljice, pesmi, Knjige rekordov, slikanice…Učenci imajo na voljo tudi literaturo v jeziku okolja- italijanskem in tujem – angleškem jeziku.
Potujoča knjižnica je med učenci naletela na dober odziv, zato jo bomo v prihodnje še kdaj ponovili. Želimo si, da bi jo lahko obiskali in ponudili širše, svobodneje, brez »mehurčkov«. A za to bo potrebno najprej premagati virus, ki nas je res postavil pred številne izzive.
Naši cilji gredo v smeri vzgoje bralcev za vse življenje in upamo, da smo na ta način spodbudili kakšnega učenca, da bo branje postalo njegova strast.
Otrokom želimo, da bi jih pri tem podprli tudi starši. Vse raziskave namreč kažejo, da je bralna kultura družine zelo povezana z bralno motivacijo njihovih otrok.
Noben prijatelj ni tako zvest, kot je knjiga.
Ernest Hemingway
Zapisala: Irena Sivka Horvat